W przedszkolu SOWA realizujemy program nauczania w konwencji billingualnej, tzn. w języku polskim oraz w języku angielskim. Dwujęzyczne nauczanie odbywa się w trakcie całego dnia, zarówno podczas zajęć dydaktycznych, jak i w czasie codziennej aktywności dziecka.
PRZEDSZKOLE ZAPEWNIA:
- całodzienny kontakt z językiem angielskim poprzez zajęcia edukacyjne i zabawę, każdą grupę prowadzi przez cały dzień lektor języka angielskiego

- uczestniczenie w innowacyjnych projektach edukacyjnych, kontakt ze studentami i przedszkolakami z innych krajów.
Chcąc wzbogacić ofertę edukacyjną oraz rozwijać swój warsztat pracy i stosowane metody dydaktyczne startujemy do różnych projektów europejskich, które udaje nam się wygrywać.
…więcej informacji w zakładce PROJEKTY: International Kindergarten i COMENIUS.
- wycieczki w każdym miesiącu, w tym koszt transportu i wejściówki


- rytmika z umuzykalnieniem, prowadzona przez dyplomowanego instruktora z zewnątrz

- zajęcia z tańca towarzyskiego prowadzone przez instruktora ze szkoły ZORBA

- korzystanie z własnej sali kinowej, oglądanie bajek w języku angielskim


- warsztaty teatralne z wykorzystaniem dramy prowadzone przez dyplomowanego aktora


- zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej

- warsztaty plastyczne z zastosowaniem wielu technik pracy


- świętowanie urodzin dzieci


- celebrowanie imprez okolicznościowych i świąt


- kuchcikowo – pieczemy ciasteczka, pizzę, gofry itp.



- spotkania z ciekawymi gośćmi – policjanci, siatkarze, piosenkarze itp.

- wizyty w atrakcyjnych miejscach dla dzieci – sale zabaw, wystawy itp.


- opieka przez wykwalifikowaną kadrę w godzinach 7.00 – 17.30.
ZAJĘCIA DODATKOWE (dla zainteresowanych):
1. ZAJĘCIA Z LOGOPEDĄ – prowadzone przez doświadczonego specjalistę, odbywają się na terenie przedszkola do godziny 14.00.
przeznaczone są dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat i mają na celu:
- usuwanie przyczyn niechęci mówienia, ułatwianie nawiązywania słownych kontaktów społecznych,
- stymulowanie rozwoju mowy dzieci,
- wywoływanie spontanicznej artykulacji,
- uczenie właściwego posługiwania się głosem,
- usprawnianie aparatu oddechowego,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- ćwiczenie artykulacji głosek,
- usprawnianie słuchu fonematycznego,
- profilaktykę oraz przekazywanie rodzicom informacji na temat rozwoju mowy dziecka i sposobów jego wspomagania.
2. SZACHY dla dzieci powyżej 4 lat,
Nauka gry w szachy to doskonała sposobność do stymulowania rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka, kształtująca jego osobowość i pozwalająca na rozwój twórczego potencjału, który drzemie w każdym młodym człowieku.
Zajęcia szachowe:
- uczą przestrzennego myślenia, przewidywania, koncentracji, skupienia i wyciszenia,
- trenują pamięć, kształtują zmysł kombinacyjny,
- są także wspaniałą intelektualną zabawą, która wzbogaca dzieci o takie umiejętności jak: szybkość myślenia, spostrzegawczość, reakcję na ruchy i zachowanie przeciwnika, bystrość, konsekwencję podejmowanych decyzji,
- ćwiczą koordynację ruchowo – wzrokową, rozwijają sprawność manualną i zręczność.
- uczą zdrowego współzawodnictwa w gronie rówieśników, które wzmacnia poczucie własnej wartości, pozwala również aktywnie rozładować emocje i − co bardzo istotne przeżyć pierwsze niepowodzenia razem z innymi dziećmi w przyjaznej atmosferze wzajemnego zrozumienia
3. PROGRAMOWANIE – dla dzieci 5-7 lat
Zajęcia polegają na rozwiązywaniu przez dzieci zagadek logiczno-matematycznych, uczeniu się podstaw programowania z wykorzystaniem tabletów i robota.