Bajki anglojęzyczne świetnym uzupełnieniem edukacji w języku obcym

1Zapisanie dziecka do przedszkola dwujęzycznego, w którym przez dłuższy czas w ciągu każdego dnia nasza pociecha ma kontakt z językiem obcym, jest na pewno krokiem w dobrą stronę. Dzięki temu stwarzamy naszej pociesze szansę na obcowanie z językiem np. angielskim i ułatwiamy mu późniejszą naukę w szkole podstawowej i gimnazjalnej. Dziecko w sposób naturalny zaczyna porozumiewać się w tym języku i jest w stanie rozpoznać, czy ktoś mówi po polsku czy po angielsku. Aby wzmocnić i wesprzeć naukę języka angielskiego u przedszkolaków można im zapewnić oglądanie bajek w języku obcym.

Bajki nie takie złe

Oglądanie bajek i programów telewizyjnych adresowanych do najmłodszych widzów z oryginalną ścieżką dźwiękową to dobry pomysł dla osób, które chcą oswoić dziecko z dźwiękiem języka obcego. Dzieci w wieku przedszkolnym chętnie zasiadają przed telewizorem. Oczywiście, nie powinniśmy im pozwalać na oglądanie bajek po kilka godzin dziennie, ale jedna czy dwie bajki to nic złego. Można dodatkowo zapewnić dziecku edukację w taki sposób.

Małe dzieci uczą się języka już od urodzenia, słuchając tego, co mówią do nich rodzice i inni członkowie rodziny. Dorośli nie zastanawiają się nad tym, czy dziecko cokolwiek rozumie z ich wypowiedzi. Po prostu do niego mówią i w ten sposób zaczynają się z nim porozumiewać. Najpierw maluch osłuchuje się z językiem, zaczyna wyłapywać powtarzające się słowa, na przykład swoje imię, aż w końcu zaczyna rozumieć zwroty i całe zdania.

Rozwój mowy zaczyna się później, dlatego warto, aby zapewnić dziecku kontakt z językiem maksymalnie długo w ciągu dnia. Tak samo jest w przypadku języka obcego. Jeśli rodzic sam nie potrafi mówić po angielsku, lepiej, aby dziecko słuchało ulubionych bajek w tym języku. Połączymy w ten sposób przyjemne z pożytecznym.

Inwestycja w przyszłą znajomość języka obcego

Oglądanie bajek i programów telewizyjnych w języku angielskim może wydatnie wspomagać naukę języka, ale okazuje się niewystarczające dla dziecka do poznania go na tyle, aby umieć się nim posługiwać. Dziecko może rozumieć pojedyncze wyrazy i z kontekstu wymyśleć sobie, co też mogą one oznaczać. Natomiast dla pełnej nauki języka obcego konieczne jest zapewnienie mu interakcji z nauczycielem, który będzie do niego mówił po angielsku i oczekiwał odpowiedzi. Dzięki takim bezpośrednim kontaktom i rozmowom, dziecko nauczy się najwięcej.