Dwujęzyczność

Use TWO-PRONGED EDUCATION
Polish and English are intertwined

Dwujęzyczność w SOWIE

Prowadzimy unikatowy program nauczania dwujęzycznego w języku angielskim, który łączy kilka metod nauczania:

Total Physical Response

(reagowanie całym ciałem) to nauczanie języka obcego przez ruch, a dokładnie włączanie całego ciała w proces przyswajania nowego słownictwa oraz struktur językowych. Metoda ta została opracowana przez psychologa dr Jamesa Ashera i jest porównywalna z uczeniem się przez dziecko języka ojczystego.

Language immersion 

metoda immersji, czy całkowitego zanurzenia w języku daje doskonałe efekty. Metoda ta polega na uczeniu dzieci różnych obszarów dydaktycznych w języku angielskim (matematyka, przyroda itp.).

Wchodzenia w role

metoda ta zakłada włączenie dzieci do odgrywania wybranych ról w języku angielskim podczas dnia.

Metody pracy

w każdej grupie pracuje 2 wychowawców – jeden z nich komunikuje się z dziećmi tylko po polsku, drugi – tylko po angielsku. Nauczyciele anglojęzyczni towarzyszą dzieciom cały dzień: podczas posiłków, na wycieczkach, na spacerach, podczas działań ruchowych i w czasie wolnym – w ten sposób środowisko języka angielskiego staje się dla dzieci środowiskiem naturalnym. Polski nauczyciel gwarantuje realizację programu polskiego.

nauka odbywa się przy zaangażowaniu wszystkich zmysłów do nauki dla osiągnięcia najwyższej skuteczności zapamiętywania

nie ma nauki bez celu – nasze dzieci mają możliwość w ramach realizowanych projektów międzynarodowych kontaktować się przez Skype ze swoimi kolegami z przedszkoli w Europie. Razem tworzymy projekty, pokazujemy innym Polskę i nasze zwyczaje, poznając jednocześnie zwyczaje i tradycje innych kultur europejskich.

podczas zajęć wykorzystujemy tablice interaktywne, filmy i prezentacje multimedialne.

sposób nauczania dostosowujemy do etapu rozwoju, na którym znajduje się dziecko. Anglista towarzyszy dzieciom już od najmłodszej grupy.

Program nauczania języka angielskiego przyjęty w naszej placówce uwzględnia wszystkie style uczenia się, uosabiane przez zabawne postaci. Zgodnie z założeniami dwujęzyczności program kładzie szczególny nacisk na rozwój umiejętności przyswajania nowej wiedzy.


Dzieci bez problemu reagują na polecenia nauczycieli, którzy proszą je o umycie rąk, posprzątanie, zajęcie miejsca przy stoliku czy zrobienia koła. Codzienny kontakt z językiem angielskim, zarówno podczas zajęć, zabaw muzycznych i ruchowych, jak również podczas swobodnej aktywności, spacerów, spożywania posiłków czy zabiegów higienicznych powoduje, że dziecko chłonie nowy język w sposób naturalny, tak jak w rodzinie dwujęzycznej. Dzieci są prowokowane do spontanicznego używania poznanych słów, zwrotów, a jednocześnie mobilizowane do poznawania nowego słownictwa. Ponadto mają okazję do naśladowania wypowiedzi dorosłych i samodzielnego podjęcia próby interakcji językowej.

Nauczanie języka angielskiego odbywa się w formie zabawy stymulującej wypowiedzi przedszkolaków oraz uruchomienie zdolności naśladowczych dziecka, z wykorzystaniem różnorodnych środków i pomocy:

  • plansz tematycznych,
  • gier dydaktycznych,
  • zabaw ruchowych, muzycznych,
  • środków audio, video.

Celem naszych działań jest pełny i naturalny kontakt z językiem angielskim, dzięki któremu dzieci uczą się szybko i instynktownie bez presji towarzyszącej nauce tradycyjnej. System ten jest niezwykle efektywny, ponieważ wykorzystuje mechanizmy towarzyszące przyswajaniu języka ojczystego. Nauczanie języka angielskiego małych dzieci wydaje się łatwe i przyjemne, jednak praca z dziećmi to nie lada wyzwanie. Mali uczniowie są bezpośredni i wymagający, nie kryją znudzenia i nie szczędzą krytyki.

You and your Children deserve the best.      
Join us and see for yourself!

Podaruj swojemu dziecku skrzydła na całe życie.

Wiemy, że pragniesz dla swojego maluszka wszystkiego, co najlepsze. W SOWIE tworzymy ciepłą, domową atmosferę, w której Twoje dziecko poczuje się bezpieczne i kochane. Otoczone troską, poprzez zabawę będzie odkrywać świat w dwóch językach, budując pewność siebie i fundamenty na wspaniałą przyszłość.

Na blogu

Pierwsze dni w żłobku – jak przygotować dziecko (i siebie) do adaptacji

Posted on
Pierwszy dzień w żłobku. Mały plecaczek, ulubiony miś pod pachą, a w brzuchu motyle. I to nie tylko u dziecka. Adaptacja w żłobku to emocjonalny rollercoaster dla malucha, a także dla rodzica. Z jednej strony ekscytacja – nowe przyjaźnie, zabawy, rozwój. Z drugiej – niepewność, łzy,…

Współczesne zabawy wspierające rozwój sensoryczny dziecka

Posted on
Czy wiesz, że najważniejsze dla rozwoju dziecka nie są drogie zabawki ani aplikacje edukacyjne, ale… kontakt z własnymi zmysłami? Współczesne zabawy sensoryczne to coś więcej niż tylko kreatywna forma spędzania…

Wrześniowe eksperymenty przyrodnicze dla najmłodszych

Posted on
Wrzesień to miesiąc pełen zmian, które najmłodsi mogą dostrzec niemal na każdym kroku. Kolorowe liście, kasztany, żołędzie czy szyszki pojawiają się w parkach i na szkolnych podwórkach, zachęcając do twórczej…